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Antriebsstrang 2025 Im Projekt betrachtete Antriebsstrangkomponenten Led by: Dr. Ing. Benjamin Bergmann E Mail: bergmann ifw.uni hannover.de Team: Miriam Handrup, Daniel Katzsch, Philipp Pillkahn, Leon Reuter, Christopher Schmidt Year: 2018 Date: 04 03 22 Funding: Bundesministerium für Wirtschaft und Klimaschutz Duration: 09/2018 02/2022 Is Finished: yes Mobilität ist eines der wichtigsten Bedürfnisse unserer Gesellschaft.
Effiziente Prozessketten im Automobilbau Abschlussbuch zum Projekt Antriebsstrang 2025 07/19/2023 Übersicht über das Projekt Antriebsstrang 2025 Mit dem Ziel die Energieeffizienz von Fahrzeugantriebssträngen in der Herstellungs und in der Nutzungsphase erheblich zu steigern, startete das Projekt Antriebsstrang 2025 im Jahr 2018.
IFW coordinates major new research project Drive train 2025 press release 17 October 2018 10/17/2018 With around four million euros, the Federal Ministry of Economics is supporting the project to produce car drive trains more efficiently in order to significantly save energy and emissions during production and the use phase.
Only by integrating a functional assessment into the repair process can it be carried out efficiently. Nicolas Nübel Antriebsstrang 2025: Energieeffiziente Prozessketten zur Herstellung eines reibungs gewichts und lebensdaueroptimierten Antriebsstrangs Microstructuring of surfaces allows friction to be reduced in the powertrain.
Only by integrating a functional assessment into the repair process can it be carried out efficiently. Nicolas Nübel Antriebsstrang 2025: Energieeffiziente Prozessketten zur Herstellung eines reibungs gewichts und lebensdaueroptimierten Antriebsstrangs Microstructuring of surfaces allows friction to be reduced in the powertrain.
The inspiring and innovative presentations have once again made MIC 2023 a successful event! We are looking forward to the next MIC in February 2025, said Renke Brunken, Managing Director of the Machining Innovation Network and co organizer of the event. The IFW thanked all speakers and participants for the stimulating discussions and presentations.
Berend Denkena E Mail: wnendt ifw.uni hannover.de Team: Eike Wnendt Year: 2023 Funding: ZIM Duration: 04/2023 05/2025 Bei der Drehbearbeitung wird das Werkstück durch Spannfutter mit drei oder vier Spannbacken in der Werkzeugmaschine fixiert. Bei der Bearbeitung dünnwandiger Werkstücke besteht dabei die Herausforderung, dass durch zu hoch eingestellte Spannkräfte das Werkstück unzulässig hoch deformiert wird.
Berend Denkena E Mail: Tasyuerek ifw.uni hannover.de Team: M. Sc. Derin Tasyürek Year: 2023 Funding: DFG Duration: 07/2023 07/2025 In ultra precision machining, components are produced with sub micron tolerances and surface finishes. The scaled variations of conventional macro manufacturing concepts, however, come up against limits as they are affected by interference effects such as friction and stick slip effects.
The SFB 1153 is researching solutions using hybrid components. Drive train 2025 Energy efficient process chains for the production of an optimized powertrain Not only the components of modern cars have to become more efficient, but also the manufacturing process chain.
Maximilian Tontsch Year: 2023 Funding: Die Zuwendung besteht aus Mittel des Europäischen Fonds für Regionale Entwicklung EFRE und des Landes Niedersachsen. Duration: 12/2023 12/2025 Der Nutentiefschliff von Vollhartmetall Schaftwerkzeugen ist ein Verfahren, das durch einen Schleifwerkzeugeingriff von bis zu 4 mm gekennzeichnet ist.
Berend Denkena E Mail: murrenhoff ifw.uni hannover.de Team: Marita Murrenhoff IFW Hannover , Felix Zender IFW Hannover , RWTH Aachen, Fraunhofer Gesellschaft, TU München, TU Chemnitz Year: 2022 Date: 04 07 22 Funding: BMWK Duration: 01/2022 03/2025 In this research project funded by the BMWK, the IFW is investigating the demand oriented use of cooling lubricant in the first subproject.
Berend Denkena E Mail: murrenhoff ifw.uni hannover.de Team: Marita Murrenhoff IFW Hannover , Felix Zender IFW Hannover , RWTH Aachen, Fraunhofer Gesellschaft, TU München, TU Chemnitz Year: 2022 Date: 04 07 22 Funding: BMWK Duration: 01/2022 03/2025 In this research project funded by the BMWK, the IFW is investigating the demand oriented use of cooling lubricant in the first subproject.
Berend Denkena E Mail: murrenhoff ifw.uni hannover.de Team: Marita Murrenhoff IFW Hannover , Felix Zender IFW Hannover , RWTH Aachen, Fraunhofer Gesellschaft, TU München, TU Chemnitz Year: 2022 Date: 04 07 22 Funding: BMWK Duration: 01/2022 03/2025 In this research project funded by the BMWK, the IFW is investigating the demand oriented use of cooling lubricant in the first subproject.
Berend Denkena E Mail: murrenhoff ifw.uni hannover.de Team: Marita Murrenhoff IFW Hannover , Felix Zender IFW Hannover , RWTH Aachen, Fraunhofer Gesellschaft, TU München, TU Chemnitz Year: 2022 Date: 04 07 22 Funding: BMWK Duration: 01/2022 03/2025 In this research project funded by the BMWK, the IFW is investigating the demand oriented use of cooling lubricant in the first subproject.
Berend Denkena Team: M. Sc. Derin Tasyürek Year: 2023 Funding: DFG Duration: 07/2023 07/2025 Full Description Integrated maintenance and production planning through decentralized maintenance forecasting Efficient production planning and control is in principle heavily dependent on precise and forward looking maintenance planning.
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